9,2
878 beoordelingen
Terug naar overzicht
ichiban 2024

Toyota Jacob Schaap wint opnieuw 2e prijs in Ichiban Award

Team Lelystad blinkt voor het 2e jaar op rij uit in klanttevredenheid

Op vrijdag 22 maart jl. was de uitreiking van de Ichiban European Customer Recommendation Award: een prijs die Toyota Motor Europe (TME) elk jaar toekent aan Europese Toyota-dealers die uitblinken op het gebied van klanttevredenheid en die nét een stap verder gaan voor de klant. Toyota Jacob Schaap Lelystad was genomineerd voor deze award en wist het hoge niveau van afgelopen jaar vast te houden en behaalde – net als vorig jaar – opnieuw de tweede positie. Een geweldige prestatie van het hele team!

Toyota Jacob Schaap is 12 jaar Toyota-dealer met vestigingen in Lelystad en Dronten. Vanaf de start van het bedrijf is het altijd ons doel geweest om de meest klantvriendelijke dealer van Flevoland te worden. Dat het team van Lelystad voor het tweede jaar op rij de Nederlandse top op het gebied van klanttevredenheid heeft weten te bereiken, dat is een fantastische mijlpaal! Service verlenen zit in hun DNA en daarmee in dat van ons bedrijf. Iedereen zet zich iedere dag voor de volle 100% in en doet zijn uiterste best om de klanten met een glimlach de deur uit te laten gaan. Deze tweede prijs is een bevestiging dat we hier vaak in slagen.

Klant staat voorop

Ichiban is afgeleid van ‘Okyakusama Ichiban’, dat vrij vertaald uit het Japans ‘de klant staat voorop’ betekent. Ichiban betekent letterlijk ‘eerst’ of ‘nummer één’. Dit sluit aan bij Toyota’s wereldwijde strategie waarin de Toyota-rijder altijd centraal staat. ‘Customer First’ is een vast onderdeel van het Toyota DNA. Met de Ichiban Award – waarbij gekeken wordt naar klantretentie en klanttevredenheidscijfers bij de afdelingen Sales en After Sales – wordt dit principe nog eens extra gestimuleerd.